Montag, 31. März 2014

Volltext-Journal auf ABI/Inform: Journal of Fashion Marketing and Management

Wir hatten bereits im Dezember auf unserem Blog über das Journal of Fashion Marketing and Management gepostet, deren Ausgaben seit 2011 in unserem Online-Katalog als PDF hinterlegt sind.

Wer sich für ältere Ausgaben (bis ins Jahr 2003) interessiert, kann nun auch in der Datenbank ABI/Inform (Link auf dem virtuellen Campus) diese im Volltext lesen.

Infos zur Zeitschrift (Quelle: Webseite Emerald):

The specific aims of the journal are to:

  • provide a refereed forum for empirically based research in clothing marketing and management
  • encourage the production and dissemination of rigorous academic papers addressing major marketing and management issues facing the world's fashion manufacturing and retailing sectors
  • identify best managerial and marketing practices internationally and to promote their widespread use in the sector
  • provide a regular review of trade, production, consumption and employment trends in various countries/regions
  • expose concepts in fashion marketing and management to rigorous study and, where appropriate, to undermine widely held myths by presenting well-focused research evidence

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen